onsdag 14 juli 2010

Night Swinging



Jon:
Att leta bilder till blogginläggen är alltid givande. Det är lite Matrixkänsla i att försöka hitta en gemensam nämnare i alla de sökningar man gör. Att hitta den röda tråden i sitt liv. Att avtäcka tillvarons metafysiska struktur. Åtminstone hade det varit givande om inte denna gemensamma nämnare hade varit så generande uppenbar: Porr. Sök bilder på ovanstående rubrik, på "stretching"eller "bottoms up". Suck.
Hursom. Jobbet är semesterbommat och semesterns första dagar är över. Paniken över att inte utnyttja den till max tilltar. CFN är stängt den här veckan och jag måste i alla fall vara lite försiktig med benhinnor och underarmar så träningen är lite på undantag. Det blev lite spridda skurar av ringdips och handstående armhävningar under gårdagen samt ett besök på Progym med overhead squats, low-bar-back-squats samt bänkpress. Allt lätt med teknikfokus.

Framåt tiotiden kom Anna äntligen hem efter två pole-klasser och tyckte att vi skulle gå ut och leka lite med järnkloten. Det blev lite allmänt swingande, jonglerande och pressande. Mitt vanliga tvåhandsjonglerande går som på räls så nu ska jag försöka lära mig att rotera kulan åt andra hållet. Betydligt svårare. Vi avslutade med 40 clean/push-press. Anna gör det rätt smidigt med 16. Jag får kämpa betydligt mer, speciellt på vänstern, med 32.
Ska sätt mig ned idag eller i morgon och fundera på hur sommarträningen ska läggas upp. Det enklaste vore förstås att lägga den helt i händerna på CFN men det känns lite tråkigt. Vill hålla på mer med kettlebells bland annat. Vill också bygga lite mer styrka. Vi får se hur det blir.

3 kommentarer:

  1. Hej hej ville bara säga att jag fortfarande läser eran blogg, gryt bra si keep upp the good work även om det inte är så mycket kommentarer :)

    Hade gött

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att publicera Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom recept, näringslära, viktnedgång, träning, livsstil och sjukdomar. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  3. Är ni i Stockholmsberg nu eller har ni flyttat till svenskarnas paradis Barcelona?

    SvaraRadera