måndag 15 juni 2009

Sweets for my sweat




Jag kom hem helt utan lust att träna med cocosbollar i matkassen. Så vi började träningspasset med att ligga på sängen, äta cocosbollar och utmana varandra i pop-quiz. Sånt måste man också få göra. Helt klart. Härligt också!

Sen var det alltså dags. Med Europes 'Cherokee' på högsta körde vi sammanlagt 100 swings (jag med 16, Jon med 24) uppdelade på:

40 swings-30 sek vila
30 swings-20 sek vila
20 swings-10 sek vila
10 swings- vila

Ja man blir ju svettig. Men det är inte döjobbigt. Kanske borde man nästa gång göra hela stegen upp till 40 igen. 200 istället alltså.

Därefter squat-presses till Kanye Wests 'Heartless' (sjukt bra pressmusik). Alltså djup knäböj med kulan i rack, direkt explosivt upp samtidigt som man pressar kulan upp till lockout.

1/1 2/2 3/3 gånger 3


Oj oj, den sista var inte crisp. Iallafall inte för mig. Men att köra pressar med 16 är rätt nytt för mig. Jon är assnygg med 24:an. Som alltid. Vi avslutade med lite diverse maglekar. 3*15 reps crunches på boll, plankan på boll, sneda sit-ups m vikt och jag körde mina favoritsit-ups. Svår att förklara dock. Men typ hängande sit-ups med benen kring Jons midja. Måste fixa en bild.

På pt-introduktionen jag var på i helgen talade vi om vikten av att stretcha gluteus, oavsett föregående övningar. Alltså tvingade jag Jon till seriös rump-strrretch. Det kan ham behöva. No pun intended.

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar