onsdag 17 juni 2009

Sultan of Swing

Gick upp med Anna. Fixade frukost och följde med till tåget. Sen när man väl hemma i en tom lägenhet infinner sig den stora villrådigheten. Egentligen är klockan alldeles för lite och visarna pekar på Sova. Å andra sidan så är jag ju redan uppe och känner mig egentligen inte så trött så vad göra? DN håller mig sällskap en stund men sen...
Så det blir armstrong. Armhävningar 45-35-25. Kände mig inte så stark men siffrorna är ändå helt ok. 105 reps totalt. Siktar på 120 under nästa vecka. Sen lite vila och på trapetsen. Idag 9 set om 6 reps med 90 s. vila mellan. Förra veckan försökte jag optimistisk på 7 reps men kroknade strax efter hälften. Halvvägs igenom ringer Anna så det blir en extra lång pass. Lägger till ett 10e set som jag inte riktigt orkar igenom. 59 reps totalt. Det känns sådääääär.
Vilar en timme innan kettlebellpasset. Högerhanden är inte riktigt redo för snatches än efter VO2-passet för några dagar sedan så det blir tvåhandsswings med 24an. Kör samma upplägg som vi körde häromdagen..
40 reps/30 vila
30 reps/ 20 vila
20 reps/ 10 vila
10 reps/ 10 vila

...men sen gick jag hela vägen upp igen:

10 reps/ 10 vila
20 reps/20 vila
30 reps/30 vila

Greppet orkade inte de sista 40 så jag fick dela upp den på två à 20 reps. Trist att det är greppet som spökar. Kroppen käns stark annars.
Till sist pressar. Också med 24an. Kör stegar 1-4 reps*3. Det är riktigt stor skillnad mellan högern och vänstern. Högern känns stark med bra teknik. Klarar nästan igenom hela passet med strikta pressar. Vänstern är en annan visa. Känns riktigt tungt. Framförallt i initialskedet av pressen. Har också mycket svårare att hålla spänningen i magen och gluteus vilket gör att jag svankar. Inte bra. Det blir push-pressar nästan genomgående. Idag testade jag dock att jerka mer, dvs. att böja knäna även efter själva pressen. Det kändes bättre...tror jag.

Jon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar