måndag 15 juni 2009

Regnträning

Körde att snabbt förmiddagspass med regnet hamrandes på rutan på egen hand när Anna var hemifrån. Jag följer Armstrongs pull-up program (grove.ufl.edu/~marine/docs/armstrong.pdf). Varje dag - måndag till fredag - börjar med tre maxset armhävningar. Idag maxade jag på 45 reps på första.
Efter det chins i dörrtrapetsen. Måndagar innebär 5 maxset efter varandra med 90 s. vila mellan. Mitt personliga rekord för chins ligger på 25 men det var förra sommaren. Nu går det inte fullt så bra. 16 reps på första och ner till 5 på sista. Försöker dock göra dom helt strikta nu - långsam jämn takt och armarna helt utsträckta i botteläget. Jag slappnar dock inte av helt och släpper axlarna helt i botten. Vet inte vad som sägs om detta men om man talar med Pavel och hans tankar om anspänning i kroppen - se 'Power to the People' - så känns det som att det skulle vara kontraproduktivt. Trots det undrar jag om man inte ska lägga in ett sådant moment någon gång i träningen. Kanske på fredagar som är öppen för variation.

Jon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar