söndag 6 december 2009

I used to do a little but a little wouldn't do it so a little got more and more


"We choose to swing 5000 swings. We choose to swing 5000 swings... (interrupted by applause) we choose to swing 5000 swings in this year and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win, and the others, too."

Jon:
Aahhh! Söndag. Så sköönt. Hemma och lyssnar på Mark Knopfler, surfar på nätet och swingar. 200 hittills lika många kvar. Innan dagen är slut kommer jag passerat 1000-vallen sammanlagt (1050). Idag köra jag set om 40 reps med lång vila mellan. Precis som Anna tänkte jag försöka jobba upp storleken på seten. 200 reps i ett set kanske inte är riktigt realistiskt men en bra bit över 100 ska nog inte vara ett problem.
5000/6666 swings på en månad är en ganska kul ram att jobba med. Möjligheterna är oändliga. Lite varje dag, weekend warrior med rejäla pass en gång i veckan eller CrossSatan allt på en gång. Långa pauser stora set/korta pauser små set; snabba reps/långsamma reps; stegar osv.
Senaste medresenären är Laszlo. Efter att ha kommit nära en ofrivillig amputation av axlarna efter sina första hårda pass förra veckan och påföljande "jag måste lära mig lyssna på kroppen"-inställning så ska han nu köra 267 swings om dagen. "Ibland måste kroppen lyssna på mig".
Vi väntar fortfarande på Ola och Liljeros. Ju längre ni väntar ju närmare CrossSatan kommer ni. Inledningscitatet ovanför är förresten tänkt som ett svar till Martins funderingar om varför man skulle göra det här.

1 kommentar: