lördag 5 december 2009

We've created a monster!


Anna:
Vilket genomslag! Utmaningen lever nu sitt eget liv, helt bortom vår kontroll. Det swingas för kung och fosterland från Masthugget i väst till Ärkestiftet i öst. Nu finns det ingen återvändo, inga ursäkter, ingen tvekan. Bara å göra't som de brukar säga hos NIKE.

400 swings är avklarade, 200 igår, 200 dagen dessförinnan och nu ligger jag på sängen och samlar kraft till dagens beting. Hade planerat att göra dem tidigt i morse innan vi skulle iväg och reppa Fiskis på waldorf-barnkalas men jag var så JÄVLA bakis så den planen sprack. Men nu tickar klockan och jag märker att jag drar ut på det hela.

Äsch, nu kör jag! Tänkte att jag skulle kolla om jag fixar 40 reps i stöten. Det borde ju gå liksom men svagaste länken är ju oftast greppet/huvudet. Strax tillbaka...

...Jo, det funkade alldeles utmärkt men det är tydligt att det är greppet som säger ifrån först. Set om 40 reps ger betydligt mer pump i underarmarna än set om 20 (dessutom personbästa på 24an). Lite svajigt att skriva så här direkt efter, hah ah. Kanske ska jag göra det till ett delmål med utmaningen, att köra 200 swingar utan avbrott. Borde vara fullt möjligt. Idag nöjer jag mig dock med att försöka köra alla dagens set om 40 reps och detta utan kratrar i parketten. Vilar några minuter till sen kör jag nästa...

...Ok, de funkar också, men viss handsvett börjar tränga fram ur mina små skräddarhänder. Spännande, vila någon minut sen 3 set to go...

...Set 3. Börjar bli lite tyngre men fixar fortfarande 40. Och 'hello ass!'. Rumpan börjar kännas lite...

...Fjärde setet kändes bäst hittills! Ok, vila lite, sen sista. Ha ha, snart får man väl en kommentar från någon crossfittare om att sluta vila, bara köra. Well, imorgon kanske...Ok, då kör vi!

Yes! Det funkade. Så imorgon blir det antingen mindre vila eller kanske 50 reps. Puha. Sen poledance!

3 kommentarer:

  1. Hur skulle 5000 på en dag kännas tro?

    SvaraRadera
  2. Jon:
    Har också funderat på det. Börjat bli lite fascinerad av ultramaraton. Det här skulle kunna vara en motsvarighet. Jag tänker mig en 14-timmarssession.

    SvaraRadera
  3. tar ju bara 5-6 timmar enligt Björn juh!

    SvaraRadera