lördag 9 januari 2010

Köpmonstret tar över

Anna:
Jag vet inte om det är tristessen från den senaste månadens påbjudna vila eller om det är de psykologiska efterdyningarna efter de tidigare veckornas sinnessjuka överkonsumtion men något är det. Jag har blivit totalt prylgalen! Ha ha, jag ligger hela nätterna och porrsurfar på dyra pulsklockor med funktioner som registrering av hjärtfrekvensvarition, zonlås, registering av löpekonomi, höjdmeter. Sa jag att den mäter pulsen också?

Vi slog till på längdskidor häromdagen i ett liknade tillstånd av 'gud vad mycket bättre livet vore med ett par skidor'. De ska hämtas på tisdag, och jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli grymt kul men ändå. Surfar på tekniktutorials på youtube och har lagt till vasaloppets officiella hemsida till favoriterna på datorn. Men det var tydligen inte nog för den outtröttliga konsumenten som borrat sig djupt in i mitt svaga hjärta. Som jag önskar att jag ägde sånna där crosscountry-tights eller den där Bjørn Dæhlie-vindjackan. Och skidhandskar! Vem vill använda vanliga stickade ullvantar när man blivit invigd i hi-techvärdens förlovade paradis? Ha ha, eller de där tävlingstavarna för 4000 spänn som Jon blev alldeles förälskad i. Kolfiber, utformade för minimalt energiläckage i isättning/frånskjut och minskat luftmotstånd (!).

Igår var jag på Dance and Gymshop och spenderade halva januaribudgeten på nya poledanceshorts och några andra grejer som jag omöjligt kunde motstå. Och det värsta var att när jag kom ut på gatan igen med min överfulla kasse var jag så jäkla lycklig. Vem bryr sig om endorfiner, lyckan i att marklyfta sin dubbla vikt eller springa milen under 50? Ha ha, inte jag, inte idag! Jag dansar runt hemma i mina nya hotpants till Pet Shop Boys 'Shopping' på högsta.




Och nu ringde Nonno och sa att vi ska köra crawlträning från och med nästa vecka. Typiskt, måste jag köpa en baddräkt också. Speedo är det enda som gäller säger Nonno men jag tror jag satsar på en sån hajdräkt...

5 kommentarer:

  1. Du kan ju passa på att rensa det som finns kvar av vårt bumpers-lager när du ändå är igång :)

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, jag avlider! Finns skivstången kvar? Är det en olympisk 20kgs med kullager och allt? Och era t-shirts, jäklar vad läckra! Skulle passa perfekt till min nya pole-kläder. Ha ha, varför gör du så här?

    SvaraRadera
  3. Nej, det går inte, suck. Jon väckte mig i morse med ett 'Jaha ja, så du ska köpa ett helt gym från uppsalakillarna alltså? Hur ska du ha råd med det då och ska du bära hem stång och bumpers på uppsalatåget eller?' Ska han säga som köpt en vit jäkla tryffel för 1500 spänn.

    SvaraRadera
  4. Men en tröja ska du såklart ha iallafall! :-)

    SvaraRadera