torsdag 5 november 2009

Against all odds


Jon:
Vägen mot L-sit har börjat. Det blåser en snål motvind i form av den allmänna opinionen men det finns inget dåligt väder, bara så kallade "realister".
Mitt första mål är etablerat. Först att kunna göra en stabil kontrollerad huvudstående med raka ben på upp- och nedväg samt att kunna göra repetitioner.
Utöver det lägger jag mycket möda på handstående armhävningar och L-sits. Jag kan redan nu göra rörelsen i en L-sit till shoulder ihopkrupen i ringarna men jag saknar helt kontroll i toppläget så det ska också övas på. Det som känns som det största motståndet är förutom ovan nämnda "realister" är stretchingen så den måste sjösättas snarast möjligt.
Coach Sommers menar också att en back lever är central för att klara av det här så jag får väl öva på den också.

2 kommentarer:

  1. Om du inte redan gör detta så kan det vara en bit på vägen: http://liljeros.blogspot.com/2009/03/maghjulet-del-3.html

    SvaraRadera
  2. Tack Liljeros. Trevligt med en broder som tror ;). Imponerande att du klarar maghjulet! När du tränade på det hur ofta körde du, hur många set, reps?

    SvaraRadera