fredag 20 november 2009

You make training...fun?


Jon:
Onsdagsmorgon med Fredrik. En sådan där morgon när man snoozar två tryck för länge, äter två mackor för lite till frukost och sitter som två svajande tysta zombies på tåget. Dom sammanlagt tre soltimmarna som Stockholm har sett under november bidrog väl inte till välbefinnande heller. Kort sagt en onsdag där man hoppas att Fredrik ska föreslå fika före fitness.
Fat chance! Fredrik som har varit sjuk ett par dar och vars känsla för proportioner inte riktigt verkar ha tillfrisknat än tyckte att SSST gav bättre valuta för pengarna än bulle och kaffe så SSST blev det. För er som inte är kettlebellnördar står SSST för Secret Service Snatch Test. Det innebär att man gör två vanliga snatchtest i sträck. Alltså 200 snatches på 10 minuter.
Jag visste när jag körde mina fem uppvärmingssnatchar att det inte skulle gå bra. Det gjorde det inte heller. Upp till 5 minuter gjorde jag 20 reps/minut, alltså exakt i snatchtest-tempo. Sen gick det helt åt helvete. Det fanns inget kvar att ta på. Jag slutade på 157 reps. Anna gjorde bättre ifrån sig med 168. Jag vet att jag kan mycket bättre. En bra dag borde jag absolut klara över 180 men onsdagen var inte en sådan.
Sen följde det ett pärlband av helvetesövningar: prowler (putta däck) samtidigt som den andra ryckte i gamla brandslangar eller snurrade runt med bulgarian bag samt crossfit WOD med swings och burpees (21-15-9). Efter ett par burpees kände jag att jag halkade till på vänsterfoten. Det var all hud på stortån som lossnade. Man VET att det är crossfit när det blöder. Jag fick avsluta med en annan burpeesvariant, upprullningar från ryggen liksom. Klarade det på drygt 6 minuter vilket också kändes ganska risigt. Även här vet jag att jag kan bättre. Fredrik gjorde den efteråt på drygt 5. Det kan jag också. Måste öva mer på burpees!
Anna fick avsluta med 5 minuter TGU. Jag hade svårt att stödja på tån så det fick vara för mig.
Efteråt kikade vi på Fredrik när han gjorde ett av sina 20 min block.

2 kommentarer:

  1. 157 samt 168 reps är ändå bra! Men fasen vilken hemsk morgon det låter som i övrigt. Huah :-).

    SvaraRadera
  2. Du vet hur det är...när man vet att man kan mer. 200 innan nyår.
    Jon

    SvaraRadera