tisdag 3 november 2009

L-sit to handstand - det är vägen som är mödan värd


Jon:
Med Viking Warrior avklarad både av mig och Ola (blivande klassisk kettlebellaction här) så var ju frågan vad som skulle bli nästa utmaning. Antagligen med huvudet riktigt stort av endorfiner från sina 80 set kläckte Ola idén om L-sit till handstående i ringarna. För er som inte hängde med på gymnastiken i skolan finns film här. I filmen görs den dock på parallellstångar vilket är lättare eftersom dom är helt fasta.
Needless to say: Det här är sjukt svårt!!!
Men det är ingen anledning till att säga nej så vi kör. Första januari är målet.
Har hittat ett bra träningsupplägg här och Ola tipsade om den här. Jag får nog börja lägga ner lite större möda på strechingen också.

6 kommentarer:

  1. Inte för att vara tråkig, men jag tror ni siktar alldeles för högt. Kör L-sit till stabil fristående shoulderstand istället.

    /Tråkig gubbe

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med! Ha ha, det kommer aldrig gå. Själv tänkte jag lägga ribban på en mer realistisk nivå och lära mig stå på händer utan stöd till årsskiftet! Det tror jag på.

    Anna

    SvaraRadera
  3. Shoulderstand? Det är vad vi kommer att äta till frukost kring nyår.

    SvaraRadera
  4. Vad menar ni förresten med shoulderstand? För mig är det en yogaövning (för tanter och barnvakter) där man står på huvudet/nacken stödd av händerna mot ryggen med benen rakt upp. Men det kan ju inte vara den ni menar för att gå från en L-sit till den posen är nog knappast ens fysiskt möjligt.

    Anna

    SvaraRadera
  5. Nä, men det hade varit något! L-sit till shoulderstand är väl när man går upp i "handstående" med böjda armar och ligger med axlarna mot ringkanterna. En bastard med andra ord.

    SvaraRadera
  6. Jag säger ingenting. Let the training do the talking.

    Jon

    SvaraRadera