onsdag 9 juni 2010

Säsongens vikt -kroppsvikten!

Anna:
Gårdagens chinsbonanza har belönats med rejäl träningsvärk i latsen idag. Känns bra. Gör det extra lätt att hitta latsen och packa axlarna när man lyfter tunga pressjärn på jobbet (ha ha ha, as if). Hur som helst, chins ingår i målen för sommaren. Ligger på ynka tre stycken strikta nu men siktar på att komma upp till dubbla antalet efter sommaren. Gäller att komma igång ordentligt nu och köra en chin eller två varje gång man passerar dörrtrapetsen. För när maxantal ligger på tre är det svårt att få upp någon repetitionsvolym under ett pass eftersom jag tar slut så snabbt, även om jag får vila emellan. Men om man däremot försöker få in några då och då kan man faktiskt komma upp i lite större siffror när dagen är slut.

En annan plan för sommaren är att få till hjulningarna. Har aldrig kunnat. Inte ens lite. Men målet är att få till sånna långa, jämna, fina som verkligen ser ut som ett hjul. Så idag var jag tillbaka i gymnastikhallen i Järfälla där några bekanta och tillika ex-gymnaster tränar lite för skojs skull. Det är lätt att bli nedslagen när man ser deras volter, flickisar, rondater och gud-vet-vad-de-heter men faktum är att jag var så lycklig över mina hjulningsframsteg att jag knappt lade märke till deras krumbukter. Jag hjulade och hjulade och hjulade tills det började kännas märkligt i hamstrings, sen övade jag handstående och handgång tills det var dags att gå hem. Bra dag och hjulningarna tar sig snabbt. Glömde ta bild. Nästa tisdag utlovas bildbevis!

4 kommentarer:

  1. Grymt med hjulningarna, girlfriend! :)
    Skrattade ihjäl mig när jag läste att ni också har en "dörr-stång" uppmonterad...

    Vårt vardagsrum liknar mer och mer ett underground gym...bara tyngdlyftningsgrejerna och däcken som saknas, typ...undrar vart det här kommer sluta... :)

    Kram
    Mo

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra med hjulningarna! Nästa tisdag då kommer det gå så bra, men jag ska nog få dig att göra lite annat också ;)
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Kan biståmed tyngdlyftningsgrejer!

    SvaraRadera
  4. Hmmmm...Martin, om du kan bistå med tyngdlyftningsgrejer har du kanske även en grym coach på lager (som ska vara baserad i Göteborg med omnejd???) :)

    SvaraRadera