fredag 11 juni 2010

Let's get uncomfortable

Anna:
Igår på boxningen blev jag smärtsamt påmind om en akilleshäl jag helst inte vill låtsas om.

Sprintlöpning. Rusher. Intervaller.

Kalla det vad ni vill, men jag suger. Big time. Jag liksom tar slut efter typ två vändor. Och det var inga långa distanser vill jag lova. Springa långt kan jag inte göra på grund av min risiga höft men springa snabbt borde inte vara något problem och det har blivit dags att ta tjuren vid hornen.

Sprinter alltså. Vår kära tränare Fredrik verkar ha blivit helt insnöad på CrossfitFootball på senaste och det kan nog vara precis det jag behöver. "Sprint shuttle drill", "Sprint 50 metres", "20 yard four cone drill", det är sånt de kör nästan dagligen i sina woddar. Ooh, jag kan redan känna mjölksyrechocken och kväljningarna.

"Idioten" - snart i en förort nära dig!

1 kommentar: