onsdag 2 juni 2010

Power to Pavel

Anna:

På Jons telefon finns ett klipp med snatchtestet som skall läggas upp så snart han dristat sig till att ladda in det i datorn. Hoppas bara att han inte filmat i stående format igen ha ha. Tills dess får ni hålla tillgodo med idolbilden på mig och Pavel. Som ni ser är han faktiskt inte så läskig som han gärna vill framstå och det där 'be afraid'-snacket gick över ganska snabbt. Och kolla in vilket kameraleende den killen har alltså! Han har väl övat några tusentals gånger också får man förmoda. Och då menar jag inte framför spegeln. Eller? Själv ser jag lite märklig ut. Man kan undra om det är full body tension jag försöker demonstrera eller är jag på väg att ge honom en uppercut i solar plexus?


Jag var himla nyfiken på den där Pavel innan vi åkte. Undrat vad för en skum typ egentligen. En snubbe som kör med överdriven rysk brytning och som slentrianmässigt chauvinistiskt kallar allt som inte är übermacho för 'sissy' verkar ju ärligt talat aningen suspekt. Men efter många timmar i den här mannens närvaro, efter en helg fylld med föreläsningar, demonstrationer swingar, frågor och svar och naturligtvis en hel del kvasimilitära kommandon så måste jag ändå komma med det kanske lite förutsägbara omdömmet att han är jäkligt cool faktiskt. Han är superproffsig, oerhört kunnig och har förmågan - trots att han säkert träffar flera hundratals aspirerande RKC-intruktörer per månad - förmågan att få folk att känna sig sedda. Ja, jag är övertygad. Förutom vad gäller brallorna då förstås. Ha ha.

Men det var ju inte bara Pavel utan också ett gäng stentuffa MasterRKCs. Kenneth Jay, och Geoff Neupert och Team Leader Dennis Frisch var alla så fulla av kunskap och så jävulskt starka att men hade velat ta med dem hem, allihopa, för kombinerad frågestund och strongmanshow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar