onsdag 8 juli 2009

Hot hot hot!


Anna:
På eftermiddagen, efter morgonens träning körde jag veckans första ashtangayoga-pass. Ssskönt. Extremt varmt dock. Det är väl värmen och fukten ute som gör det. Men det betyder att jag svettas ännu mer än jag brukar. Skulle kunna vrida ur mattan efteråt. Det känns som att jag tappar typ 1,5 liter vatten på ett två timmars yoga-pass. Ska kolla hur det står till med den saken. Måste hur som helst komma ihåg att dricka mer nu när det är så varmt.

Yogastudion har just fått nya ägare. Det har vitmålat de sunkiga new-age-gula väggarna, vädrat ut lite rökelse och tagit bort de fruktansvärda blommiga klänningarna från Indien som de sålde där tidigare (mammon har ju en plats även i yogastudios). Nu känns yoga-shala mer som en plats för träning, om än introvert sådan, och mindre som centrum för afro-dansande, yoga-experimenterande andlighets-tanter. Funderar dock ändå på att byta studio. Har bara inte hittat den perfekta än. Vill ha hard-core men gärna utan rökelsebomber för att dölja svettlukter och pallar heller inte med när det blir för slimmat med organic-chica-yummy-mummies. Jag letar vidare.

Klassen var toppen. Kände mig mjuk och stark. Samtidigt. Så vill jag alltid känna mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar