fredag 31 juli 2009

Friday I'm in love
















Ni har väl inte missat att Lance Armstrong tränar med kettlebells?

Jon:
Kort pass med 24 kg kulan idag. Anna är sjuk så jag fick köra själv.
5 stegar upp till 3 clean and press. Kändes riktigt bra för högern. Vänstern ligger efter som vanligt men kändes kanske lite bättre än tidigare.
Sedan snatches. Tanken var att hålla ett hyggligt tempo i 5 minuter med 5 reps på varje arm innan byte. Precis som med c/p kändes högern riktigt bra. Jag har lyckats få in tekniken med att kasta kulan lite framåt efter toppläget och sätta sig direkt i fingrarna utan att passera över och gnida sönder valkarna. Visst är det tungt för fingrarna men det är bara att träna upp.
Den här tekniken fungerar dock inte alls för vänstern. Där är jag helt enkelt inte tillräckligt stark. Vissa dagar funkar det i alla fall. Det är som att det beror på hur smidig och mjuk huden är i handflatorna. Idag började huden slitas sönder efter ett par reps. Jag försökte köra på så gott det gick med en eller två reps på vänstern och 5 på högern. Räknande inte totalt antal reps.
I slutet experimenterade jag lite med Girevoy-stilen, alltså att korskskruva ned kulan. Det funkar bättre men jag är lite osäker på om jag ska fortsätta med det. Eftersom jag börjar få in tekniken med högern så borde jag kunna klara det med vänster också om jag bara kämpar på.
Allra bäst vore kanske att köpa en dragon door-kula. Dom är betydligt skönare att snatcha med än min.
I alla fall. Eftersom snatchandet gick så dåligt så körde jag 100 high pulls med handbyte efter 5 reps som avslutning. Grejade det på precis över 4 minuter. Hade inte grejat PR på 131 idag men å andra sidan hade jag kört ganska hårt innan.
I morgon blir det gymmet igen med frivändningar och några försök med knäböj. Jag har en förmåga att få fruktansvärd träningsvärk i benen så det blir till att ta det piano.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar