torsdag 22 oktober 2009

7-11



Jon:
Som sagt: krypa till korset med svansen mellan benen. "Fran" på 7 minuter....duuh!! Grejade första 21 thrusters i en runda. Att 21 pull-ups skulle innebära problem visste jag redan innan. 21 är typ max av vad jag klarar nu. Försökte mig på lite kipping för första gången och det gick väl ok trots att det inte riktigt finns utrymme för benen. 15 reps, vila och 6 reps. Klockan tickar. Efter pull-upsen inser jag att dom som är bäst på det här har varit klara i en halv minut redan. Tillbaka till skivstången. 40 kg känns betydligt tyngre den här gången. 10 reps, vila, 5 tröööga reps. Pull-ups känns inte som en bra idé. Klockan tickar. Jag använder gymbossen som tidtagning. Den är inställd på en 5 min rond och sen en 1 min rond. 5 minutaren piper till. Pull-ups 5 i taget.
Under sista 9 thrusters får jag vila två gånger och skaka ur musklerna. 7 minuters gränsen är ett minne i fjärran. Pull-upsen är 4,2,2,1. Klockan stannar på 11:15. 7 minuter står 4 minuter längre bort och hånar mig, ombytt och klar. När jag tittar mig i spegeln är mina axlar stora som grapefrukter.
"Fran" knäckte mig verkligen grundligt men det var jävligt roligt. Under 10 minuter ska jag klara snart. Det känns mest som en vanefråga. Sen börjar kampen nedåt och Martin, när jag når 7 så lovar jag att det blir en film.

4 kommentarer:

  1. Haha, bra jobbat! Hur som helst så var det jag som gjorde "Fran" härom dagen och inte Martin, men du kanske syftade på att han ofta filmar? Ska slänga upp min "Fran" idag.

    Förresten så ska du nog testa med att skala pull upsen några repetitioner tills du lärt dig kippen. Då slipper du fastna och missa en del av intensiteten. Thrusters var ju inga problem.

    SvaraRadera
  2. Fick en kommentar från Martin där han tyckte jag skulle filma spektaklet.
    Så du tycker alltså att det är bättre att göra typ max pull-ups utan att vila mellan än att tvunget ligga på 21-15-9 och vara tvungen att ta pauser? Mitt gym har tyvärr inga vidare chinsbars. Dom sitter ganska nära väggen så om man kippar för mycket så krockar benen. Hursomhelst: jag testar igen snart.

    SvaraRadera
  3. Öva på att kippa som uppvärmning till varje pass så kommer det snart. Bra jobbat - min första Fran var ungefär likadan för övrigt.

    SvaraRadera
  4. Jaha, my bad ;) Jag menade att man kan göra tex 12-9-6 reps av pull ups och sedan bygga på. Många glömmer bort att skala och / eller tycker det är fusk. Men det tycker inte jag, jag gjorde min första "Fran" med bara stång på 20 kg på 5-6 min. Bara ett tips :)

    SvaraRadera