måndag 26 oktober 2009

Float like a butterfly

Anna:
Åh vad kul det är att boxas. Och svårt! Har en bit kvar till...ja, till allt egentligen. Men det är så tacksamt att göra något man är rätt kass på från början! Man utvecklas så fort. Idag svällde jag upp som en mashmallow av stolthet när tränaren stod bredvid och ropade 'GOOD WORK, GOOD WORK THERE'. Ha ha, annars sparar han rätt bra på sina komplimanger. Efter förra passet i torsdags tror jag att han försökte säga till mig att jag blivit aningen bättre men allt han fick ur sig var i princip att jag inte var urusel längre. Men man lär sig ju vad som är en komplimang till slut. Hur som helst, grymt roligt är det och asjobbiga träningar. Precis så som man vill att det ska vara. Det är så att jag hela tiden längtar till nästa träning. Häromdagen körde jag lite med Jon när vi kom hem mitt i natten efter några öl. Ja, boxning är allt jag tänker på för tillfället. Kanske ska satsa på proffskarriär. Istället för 'Journalist lämnar kultursidorna' som Åsa Sandell blir det 'Skräddare byter nål mot ring' (Transparensen gäller även dåliga skämt) Eller: 'Tailor stings like a bee'. Ha ha, förlåt, det är sent. Adjö.

Ännu inte så skräckinjagande.

1 kommentar:

  1. Ni är grymma! Fattar inte hur ni orkar motivera mig en grå novembernatt utomhus. Jag känner mig pånyttfödd idag!
    /J

    SvaraRadera