tisdag 20 oktober 2009

Franiliscous...crossfittare titta hit!


Jon:
Har surfat runt mycket på crossfit-sidor på senaste. Det är ju en träningsfilosofi som ligger ganska när min egen om kanske inte helt jäms med. Hursomhelst: jag är anhängare till "put your money where your mouth is"-tanken så idag tänkte jag att det är dax att pröva på. Valet föll på "Fran", Thrusters med 40 kg följt av pull-ups i tre rundor på tid - 21-15-9 reps. Det är - om jag har förstått det rätt - den här arbetsintensiteten som skiljer crossfittandet från min vanliga träning. Det är egentligen bara när vi kör med Fredrik som jag jobbar så intensivt.
Nu är det ju så att jag inte har tillgång till några crossfit-klasser eftersom jag jobbar kvällar (någon som funderat på starta dagspass på Fightcenter?) så jag får köra för mig själv på gamla Pro gym. Ska bli roligt att se på hur gamgubbarna reagerar på någon som rör sig fortare än en koala. Under 5 minuter ska tydligen vara en bra tid så det lär jag väl inte klara men under 7....som ni märker lägger jag upp bollen för en "krypa till korset med svansen mellan benen episod" här. Jag återkommer med resultat.

1 kommentar: