måndag 5 oktober 2009

Love hurts

Anna:
Med galen träningsvärk (igen) i ländryggen efter tyngsta marklyften hittills med Jon igår på gymmet stapplade jag mig iväg till poledance-klassen. En sån där dag då lusten ligger under en sten i skogen (så sa min mors föräldrar, på allvar, om hennes vilja när hon var barn) men tvingade mig genom regn och rusk och ner i Nelles källare till söndagens pass. Och jäklar i min låda vad roligt vi hade. Ibland lyckas man verkligen vända en dålig dag. Har inte lyckats sätta så mycket nytt på länge. Lyckades föreviga mitt livs första 'Inverted hip hold' (märk väl, inga händer, det gör sjukt jävla ont men man lär sig uthärda) och därefter en vanlig 'Full invert':


3 kommentarer:

  1. Grymt! VAr kör du poledance?

    SvaraRadera
  2. Jag har nyss börjat köra i samma lokaler som du, som nybörjare förstås men så grymt kul det är! Oavsett om man får blåmärken på alla möjliga konstiga ställen och jag kan knappt tänka mig hur många du måste ha då!

    SvaraRadera
  3. Hej Josefine!

    Välkommen! Ja jäklar vad kul det är med poledance, jag drömmer på nätterna om att sätta nya trick och komma ner i spagat. Vad gäller blåmärkena så blir det faktiskt bättre med bättre teknik. I början får man ju blåmärken av fireman men när den väl sitter så försvinner de. Men det är klart, vill man lära sig nya grejer hela tiden så blir det oundvikligen nya blåmärken. Jag har just ett jättekonstigt stort på typ framsida lår.

    Kom fram och säg hej på studion någon gång!

    Anna

    SvaraRadera