fredag 16 oktober 2009

En klapp på axeln

Anna:
Mot alla odds körde jag ändå boxningen idag, sköljde ned två alvedon med sportdryck och intalade mig själv att jag inte skulle jogga under uppvärmningen. Det funkade i ca 20 sekunder sen sprang jag där i ringen med de andra. Kul idag, mycket teknik. Det gör mig gott eftersom jag ärligt talat ehh suger. Är ganska bra på att se tuff ut, hålla upp guarden, ner med hakan och se lite lagom orädd ut, men ungefär där tar det slut. Ha ha, men jag övar. Vågar inte sparras på riktigt än men Nonno har lovat att jag ska få komma hem till henne så ska hon härda mig och slå mig i ansiktet. En riktigt vän.

Hursomhelst, benen känns betydligt bättre idag, imorgon kan jag nog gå i nedförsbackar utan att se ut som en pingvin. Och ett tydligt tecken på tillfrisknande är shoulder-tapleken jag och Jon just kört såhär ett par minuter innan läggdags. Den går helt enkelt till så att man ska klappa på motståndarens axel, typisk kampsportslek. Ha ha, vi körde karatestyle (se handföringen) och skrattade så vi grät. Check Jon out!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar