söndag 4 oktober 2009

Things you do at midnight

Jon:
Det har inte funnits så mycket tid för bloggande den senaste veckan. Träning har det dock blivit. Fick låna "The purposeful primitive" av Fredrik. En strålande bok om styrkelyft som inspirerat mig mycket. Har försökt att smyga igång ett tolvveckorsprogram på gymmet bestående av marklyft, knäböj och bänkpress. Kör tre gånger i veckan och försöker hinna alla övningarna varje gång men i olika ordning. Börjar på 5 set med 6-8 reps för att minska ned till 1RM om 12 veckor. Både knäböjen och marklyften har känts riktigt bra. Jag har gett mig fan på att bli böjligare i vristerna för att kunna göra djupare knäböj så nu går jag runt och squattar överallt - tappade nycklarna på golvet, dags för squat, ta något från bottenlådan, dags för squat, vad är det som ligger under stolen?, dags för squat. Squat, squat, squat. Det börjar ge sig tror jag. Fick idén till det här vardagssquattande på Reclaim the Gym. Bra artikel. Läs! Det har inte blivit så mycket kettlebells då händerna fortfarande inte riktigt har återhämtat sig efter senaste vo2-passet. Ringarna har dock fått sitt. En hel del korta pass med front-lever, L-seat och annat. Bifogar film från härom natten när jag kom hem och ringarna dinglande hånade mig. Dom hånade mig ännu mer efteråt men som Liljeros skriver: för att hylla transparensen så visar jag upp det i alla fall. Drömmen är hur som helst att klara mig upp i ett handstående från en L-seat utan att böja armar eller ben. Som ni ser ganska långt kvar men en dag är det jag som skrattar!

3 kommentarer:

  1. Det är ju inte så långt kvar, du är där snart!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Jag hade dykt på näsan.
    Har fått tag i boken nu så även jag dinglar i ringarna.
    Anders

    SvaraRadera
  3. He he. Snällt sagt båda. Kör hårt med ringarna Anders. 5-10 minuter om dan gör underverk och är sjukt kul.
    Jon

    SvaraRadera