måndag 26 oktober 2009

Kenneth Jay, Kenneth Jay, how many snatches did you do today?


Jon:
Har ju känt mig lite kluven inför Viking Warrior VO2. Det har känts lite för lätt att klara av. Här jämför jag t.ex med snatch-test som har krävt betydligt mer ansträngning. Det har också känts lite för långtråkigt när man väl har klarat av det. Well då är det bara att höja insatsen så idag testade jag med 24an. Det, mina damer och herrar, är en helt annan visa. Jag fick sänka kadensen till 7 istället för 8. Jag är helt enkelt inte tillräckligt stark för att jobba med overspeed eccentrics.
Känslan är en helt annan än med 16 kg. Man börjar automatiskt lägga större tryck i "draget". Det är dock lätt att slarva med att låsa ut helt i toppläget. Problemet kvarstår med att händerna drabbas hårt. Speciellt vänstern som jag kontinuerligt måste tejpa.
18 set blev det idag. Riktigt svettigt men en bit ifrån max. Ville inte köra sönder händerna.
Kontentan är att VO2-max får finnas kvar i repertoaren en stund till.

5 kommentarer:

  1. Har du nått 80 set med frekvensen 8 på 20 kilo?

    SvaraRadera
  2. Efter 15/15 finns där 36/36 och BOOST också dom ska vara än roligare =)

    SvaraRadera
  3. Jocke: Välkommen hit! Ska köra 36/36 också.
    Liljeros: Har ingen 20a hemma. Har nått den med 16.
    Båda: Vi ses i helgen!

    SvaraRadera
  4. har du boken Viking warrior av Kenneth Jay ? om inte köp den där står mycket mat nyttigt =)

    Kul att vi ses till helgen, kom fram och säg att det är du då jag är rätt rund under fötterna med mycket folk runt omkring =)

    SvaraRadera
  5. Hej hopp!

    Hittade denna blogg när jag surfade runt efter bloggar med Kettlebells. Gillar det jag läst, så nu ligger den på min favoritlista. Såg att ni även tränar med ringar. Det tror jag kommer bli mitt nästa inköp.

    Tipsar om att ni kan vinna boken "Träna med kettlebells" på min blogg, http://mattiasogren.blogspot.com. I februari anordnar jag kettlbellkurs tillsammans med Kettlebells.nu i Örebro. Skall bli sjukt kul. Har "bara" gått Eleiko´s utbildning. Låter kul att gå RKC i Danmark. Var väldigt nära att anmäla mig förra gången de var där, men tycker att det är lite dyrt.

    SvaraRadera