onsdag 9 september 2009

Building the Gymnastic Body


Jon:
Idag fick jag äntligen mina olympiska ringar tillsammans med boken "Building the Gymnastic Body".
Jag har inte någon plats att sätta upp ringarna på hemma (men funderar allvarligt på att borra hål i taket) så jag har inte testat än men jag ser både chins, pull-ups och muscle-ups i min nära framtid. Har hittat en plats under en gångbro att fästa dom i. Som upplagt för bra bilder!
Jag har tidigare skrivit om gymnasticbodies.com. "Building the Gymnastic Body" är skriven av mannen bakom hemsidan - Coach Christopher Sommer. Än så länge har jag bara bläddrat i den men vid en första åsyn är den brilliant. Den beskriver hur man från en enkel grund genom små steg kan klara klassiska gymnastövningar.
Mer kroppsvikt i framtiden alltså!

5 kommentarer:

  1. Verkar vara en grym bok. En annan kul källa är www.beastskills.com. Gå in på tutorials och du ska se vilka partytricks killen behärskar. Hoppas du får upp dina ringar!

    SvaraRadera
  2. Mitt avund känner inga gränser. Gifv rings!

    ...dock har jag kommit på hur man kanske, kanske kan öva på planche i vår lilla helveteskällare också. På luftringen i inre studion.
    Kom. Testa. Ja. Roligt :D

    SvaraRadera
  3. Grym idé Nelle! Jag tar med Jon och så leker vi i ringen. Perfekt!

    SvaraRadera
  4. Är boken bra? Jag var inne på deras hemsida och tittade på den. Boken var ganska dyr tycker jag, är den värd sina pengar? Totalt ca 1000:-
    Hemsidan är fantastiskt inspirerande med massor av träningsupplägg och tips.
    Anders

    SvaraRadera
  5. Kostade den så mycket! Well, den är riktigt bra. Huruvida det är värt en långsjal är väl lite upp till ens ekonomi. Hela boken är upplagd enligt samma mönster som coach Sommers artikel om planche- och lever-progressions så kika först på den.
    Jon

    SvaraRadera