onsdag 30 september 2009

Aj aj caramba!

Anna:
Ok, äntligen något sånär tillbaka på banan. Förkylningen har passerat och höften är på bättringsvägen. Fortfarande ingen löpning på ett tag men att kunna gå utan att halta är en klar förbättring. Min senaste åkomma är dock en sjuhelvetes jäkla träningsvärk. Lats, trapezius, pecs, bics, mage ja överallt från naveln och upp. Jag har så ont att jag knappt kan vända mig i sömnen. Ha ha. Det är helt sjukt att det räcker med att ha uppehåll i en knapp vecka för att sen bli totalt handikappad efter första träningsdagen. Till min stackars kropps försvar ska dock sägas att måndagens träning inte var direkt skonsam. Först med Jon på gymmet på förmiddagen. Bänkpress på tyngsta hittils, en miljard (kändes så) chins till failure (Jon fick lyfta mig upp till slut så gjorde jag negativa, men när jag rasade ned även på nedvägen gav vi upp), strikta legraises i dipsställningen och därtill sammanlagt 10 min på säcken. Är ovan vid säck, tror att mycket av värken kommer därifrån. Att rotera överkroppen är mycket smärtsamt idag. Ni hajar.

Sen var det poledance på kvällen och det har också en förmåga att alltid ge träningsvärk, speciellt liksom utanpå revbenen. Vilka muskler är det förresten? Vi körde mycket styrka, handstående, och sånna där fällknivssitups. Huh! Sen blev det flera nya trick. Caterpillar, butterfly och pretzelspin. Gulliga namn. Men framförallt gjorde vi något som var så sjukt kul, svårt och gör så jävulskt ont. Knee hold. Tänk er en humanflag fast istället för att hålla i sig med händerna så hänger man rakt ut från stången i ena knävecket stödd av framsidan på andra knät. Åh det är så coolt. Hade lagt upp bilder den ifall jag hade kunnat utföra den, meen tyvärr behöver jag aningen mer övning innan jag överlämnar mig åt de hungriga massorna. (Ni kan alltid titta på tricken på Nelles sida ifall ni undrar hur de ser ut) Hur som helst, idag känns det som att någon slagit mig med järnrör i knävecken. Vilket i och för sig inte ligger alldeles långt bort från sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar