fredag 18 september 2009

The new regime

Anna:
Typiskt! Dubbeltypiskt! Jag satt hela kvällen igår och försökte lista ut hur man roterar ett videoklipp som har filmats stående (idiotiskt jag vet). Jag försökte med allt, prövade allt jag kunde tänka mig, olika videoredigeringsprogram, ringde till och med en vän som jobbar med filmfoto för att få hjälp. Allt för att slippa ett muppigt felvänt klipp på bloggen. Men jag glömde berätta för Jon i morse att det nog är bäst att vi helt filmar om på nytt. Och vad händer?

Jag hinner knappt vända ryggen och lämna hemmet förrän han ivrigt och klåfingrigt satt sig vid datorn. Och så har han gjort det. Han har lagt upp det där jäkla klippet felvänt. Goddammit! Jag ska blocka Jon som författare på bloggen, nej, ska fan blocka honom på hela datorn. Från och med nu tänker jag vara Nazi-admin. Envåldshärskaren. Bloggvärldens Kim Jong Il . Ha ha ha. Jag låter 'rensa ut' all brackig litteratur vi har hemma och ersätter dem med datorhandböcker och tvångsdeporterar honom till intensivdatorkurs för pensionärer. Eller så får han ägna morgondagen åt att skriva ett inlägg med 'Jag skall aldrig lägga upp felvända klipp på bloggen igen' tills han fattar. Sen filmar vi ett nytt klipp.

'Mac for Dummies'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar