fredag 18 september 2009

Point of no return

Anna:
Nu har jag kommit till den där oundvikliga punkten. Jag har liksom inget att berätta. Visst, jag kan skriva om taekwondo i förrgår, yoga dagen innan det och om vilodagen igår. Men jag har ju inget att säga.

Har just kört ett av Steve Cotters kettlebell circuit-program. Det var iofs roligt, många blandade övningar, 20 min utan att ställa ned kulan. 10 övningar, 10 reps på varje. Både de gamla vanliga övningarna enhandsswings, c/p, TGU och pressar men också två versioner av windmill, en enarmad overhead squat, utfall där man byter hand med kulan under utfallsbenet och onelegged deadlift. Mellan varje övning kör han 10 'roundthebody-pass' åt varje håll vilket blir som aktiv vila. Bra. Jättebra. Men ändå inget att säga. Har kört alldeles för lite kettlebell på senaste. Det ska bli mer KB och mer Steve Cotter. Återkommer och berättar mer om Cotter när inspirationen återvänt.

Nu ska jag ta en löptur till Systemet. Ha ha ha.

1 kommentar:

  1. Tjena Anna. Jag har väl skrivit mycket och länge antar jag! Jag skrev under förra hösten 1-3 inläggo m dagen om kettlebell så..ja...

    följ gärna min nya blogg

    papidaniel.blogspot.com

    SvaraRadera