fredag 4 september 2009

Swinging in the Rain


Jon:
Regnet öser ned utanför och det är väl bara att erkänna att hösten är här nu.
Jag hade en vinprovning innan jobbet idag och morgonen gick i slappandets tecken så det blev inte så mycket träning. Jag hann dock med att så smått inviga 32an med några swingar. 5 set à 20 reps blev det.
Det är verkligen skönt att swinga en tyngre vikt än vad man är van vad. 32an är tung men inte för tung. Jag kan utan problem hålla formen under ett pass som idag men jag hinner inte tröttna på att swinga innan kroppen börjar svara. Visst kan jag swinga 24an tills jag kollapsar men det har en förmåga att kännas lite tråkigt. Att swinga 32an är för mig att lyfta tungt och att lyfta tungt känns just nu mycket bra.
Testade på några cleans också men då sa valkarna i händerna ifrån. Måste ta hand om dom innan jag ger mig på clean/press - och tillslut snatch - på allvar. Till helgen tar jag ut den och testar hur det känns att snatcha. Högern ska nog gå bra. Vänstern blir nog ganska instabilt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar