torsdag 3 september 2009

Chins n' stuff


Jon:
I går var det dags för styrkelyft på Pro gym igen. Lite kort om tid och lite sliten från invigningen av Djuret kvällen innan.
Först frivändningar med 50 kg. 5 set med 6 reps. Det är första gången på 50 kg och första gången med den olympiska stången. Det blir en smula tricksigare med balansen eftersom den är längre men annars är det inga problem. 50 kg känns som en bra vikt nu. Jag klarar det hela passet igenom men bara om jag tänker på tekniken.
Efter det bänkpress med 70 kg. 5 set med 4 reps. Inget problem men jag klarar inte tyngre. Ska försöka mig upp på 5 reps till nästa pass.
Hade tänkt att köra knäböj men det började bli ont om tid så det blev chins med 15 kg runt midjan istället. 5 set med 4 reps. Tungt men det kändes riktigt bra! Idag så här dagen efter känns det ännu bättre. Inte träningsvärk bara en känsla av att vara stark. Det blir fler sådana.
Passet avslutades med 3*12 chins.
Dagens tyngsta pass sparades till sena kvällen då jag släpade vår nya 32 kg kettlebell från jobbet i gamla stan till slussen och saltsjöbanan. Den har de senaste dagarna legat på jobbet och orsakat en hel del kommentarer i stil med: "åh fy fan va tung!"och "vad GÖR du med den här egentligen?". Den har också används som dörrstopp. Nu är den dock hemma och ska få börja jobba...eller om det är jag som ska börja jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar