onsdag 2 september 2009

Taedon't know


Anna:
Var på Taekwondo igår igen och blev plötsligt lite tveksam. Som jag sagt tidigare så har jag bestämt mig för att prova på det här för att jag är intresserad av explosiva rörelser och snygga sparkar. Det som slog mig igår var all fokus på så mycket annat. Jag vill träna teknik. Punkt. Kondition och styrka gör jag gott och väl på egen hand. Självklart finns det sportspecifik uthållighet och styrka som man behöver jobba med men när mer än halva passet går ut på att leka kullekar i par så börjar man ju undra. Det var jobbigt, förvisso. Har grym träningsvärk i de sneda magmusklerna efter att ha lekt "skottkärrekull". Men ni fattar. Tror ni att ungdomarna på bilden kört mycket spökboll liksom? Jag är den första att uppmuntra till lekfull träning men jag är också allvarlig med att vill man lära sig en tekniksport så ska tekniken stå i fokus. Får fundera lite på det här, kan ju inte avfärda något ännu utan får se till att prova några andra klubbar, kanske prova någon annan stileller göra som Jon säger; titta mer på kampsportsfilm. Jag fortsätter helt enkelt jakten på de där ashöga läckra sparkarna med outtömlig entusiasm och sen när jag kommit dit ska hela bloggen vara tapetserad med bilder på mig i fightingposer. Ha ha. Stay tuned!

4 kommentarer:

  1. Shit, det låter ju typ exakt som det jag är ute efter. Social lek och sen få lära sig något som man kan bli bättre på. Vad kostar det och vad får man?

    SvaraRadera
  2. Ha ha, det här var på södermalms taekwondo. Östgötagatan 17. Tror att det kostar 1500/termin. Då kan man gå typ 3 ggr/v. Ha ha, jag tror helt ärligt att det vore toppen för dig Cox!
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahaha. skottkärrekull.. hahah.. Perfekt!

    Finns det ingen shaolin kung-fu någonstans? Flashigare, etc? + vapen! Vem vill inte sitta i split MED ett svärd istället för utan...

    SvaraRadera
  4. Ha ha, Anton ,jag älskar när du skrattar åt mig! Har funderat på att pröva shaolin också. Ska kolla det imorgon, just nu är jag bara bakis.

    Anna

    SvaraRadera