onsdag 9 september 2009

OMG, WTF, LOL!


Anna:
Såg den här i någon Aftonbladetbilaga nyligen. Säger som Paolo Roberto skulle sagt: "Det är fan beklämmande!" Tänk er hans sura, lite hetsiga röst: "Jag blir så jävla provocerad!"

Helt ärligt, vad är det här för värld? Det är två saker som framför allt är så sorgliga. Det ena, att kvinnor förväntas skaffa sig små söta prydnadsmuskler som inte duger till något som helst, får mig att må illa. Jo, möjligen skulle det kunna leda till att de blir bättre på att sätta upp håret, vispa grädde eller lyfta just enkiloshantlar. Gud förbjude att det skulle synas att vi skulle vara kapabla till något mer.
Uppslaget handlade om tips för att komma igång med träningen i allmänhet och för att få snygga armar i synnerhet. Är det inte så ledsamt att tänka sig att när man ska komma igång med träningen så är det man får höra att man ska lyfta 1,5 kilos hantlar 100 gånger. Allvarligt, skulle inte det döda träningslusten för vem som helst. Jag tycker det låter astråkigt, kan riktigt se framför mig hur man står där och gäspar medan mjölksyran börjar kicka in vid 50. Ser det som ett riktigt bra sätt förstöra lusten för vem som helst.

Jag är helt övertygad om att den som ville börja träna armar och som fick pröva att bänka tungt eller köra strikta militärpressar skulle ha mycket mycket roligare än de stackarna som stället sig framför gym-tvn och börjar räkna ned. 100, 99, 98 suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar