torsdag 24 september 2009

Gästbloggare: "the Hungarian Wrestler"

Jon:
En av våra bästa vänner heter Laszlo. Han är gammal öststatsbrottare och den mest atletiska personen vi känner. Nuförtiden blir det mest korpfotboll och dart parat med egenhändigt rullade cigaretter och pints men trots det bryggar han som en kinesisk sjuårig gymnast, klättrar som en apa och utför en mängd andra tricks som gör oss gröna av avund. När han var på besök på min födelsedag fick han för första gången pröva på kettlebells. Givetvis snatchade han 24an på första försöket samt swingade och pressade som om han aldrig gjort något annat.
Hursomhelst: kulan charmade vår vän och han beslöt sig för att lära känna den närmare. Här följer en rapport från deras första date utan oss som förkläde.


"Oh fy fan! Skulle köra tre rundor. Så fan heller! Efter 20 (10hö+10vä+10hö+10vä) swings på varje arm skulle jag testa några TGU:s, kunde inte klara ens EN (1)! Vad fan?! Känner mig överkörd. Blev förbannad och gjorde 3 clean/press på varje sida och avsluta med 10 snatch på varje. Efter 1:a rundan kändes det slut i underarmen, men också för att jag nog mosar den med kulan. Börjar dock attackera den hårdare och då är det nog jag som mosar kulan. Som sagt: jag blev förbannad så jag körde en andra runda men jag pallade med endast 8 avslutande snatches på vardera sida. Pallade inte med den tredje rundan alls. Svetten rinner ordentligt. Trodde inte att swings skulle kännas så jobbigt. Eller att flåset skulle upp på det här sättet. Kul! Fy fan!
Kulan är nu döpt och invigd. "Musse Pigg". Kära Musse Pigg, ska slita dig med hälsan och jag lovar att du ska få slita mig med hälsan. Helvete, vad har jag givit mig in på??? Besegrad av Musse Pigg?! Blev nog en chocköppning, fick dock blodad tand. Känns bra! Märklig blandning
av dynamisk och statisk muskelarbete. Och att köra tills det tar slut känns också som ett intressant inslag. Blev yr i skallen. Nu ska jag mixa lite apelsiner med en banan, vitlök, ett ägg och protein."

Laszlo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar