måndag 28 september 2009

Reclaim the Dice


Jon:
Jajamensan. Tärningen är kastad. Vi har ingått en (o)helig allians med Ola på Reclaim the Gym om att klara av första delen av Kenneth Jays Viking Warrior VO2 protokoll innan den första november. Ola började för några dagar sedan och idag var det min tur. Det är alltid skönt att ha någon annans resultat att gå på. Kommer man väl dit så klarar man ju alltid en extra. Målet idag var att klå Olas 18 minuter (målet är alltså 40 minuter, beskrivning av protokollet här).
Jag har klarat 20 minuter tidigare så jag visste att jag låg bra till. Den stora oron är alltid händerna. Att göra snatchar i högt tempo har en förmåga att snabbt bygga valkar och sen slita av dom. Jag försöker att sluta innan det går så långt. Träningen blir lidande om man inte kan lyfta riktigt.
Hursomhelt klarade jag 61 set idag, alltså 30 minuter och 30 sekunder. 9 1/2 minut kvar. Händerna är på bristningsgränsen och blåsorna har börjat vattna sig men kroppen kändes bra. Handvård i en vecka sen kör jag igen.

5 kommentarer:

  1. Good work, vilken vikt och rep ska ni köra på?

    SvaraRadera
  2. Vi kör en kadens på 8. Jag på 16 och Anna på 12.
    Hänger du på? Du får köra med minst 20 kg eller 9 i kadens.

    SvaraRadera
  3. Jag är på , 20kgs kula och 8 rep. Mina händer är helt trasiga just nu så väntar nån dag!

    SvaraRadera
  4. 61 set! Du milde, jag kommer få kämpa för att virvla runt i ditt bakvatten. Starkt!
    Ola

    SvaraRadera