torsdag 13 augusti 2009

Hot Lips

Anna:

Härlig ledig förmiddag. Lyssnat på Pacific's 'Hot Lips' och övat pole, mest olika polesits, lite olika inverts och att våga kasta sig bakåt i crossknee release. Många nya blåmärken alltså. Kolla på Nelle när hon gör just dem här. Jag är verkligen betydligt starkare nu jämfört med när jag började med pole för ett år sedan, undrar om det är så att det kommer komma en punkt när t.ex. styrkelyften blir en nackdel i poledansen? Jag menar, styrka och vighet är ju inte direkt varandras bästa vänner. Också musklernas tyngd kan ju också komma att bli ett problem. Ehh men dock ett senare problem. Mycket senare. Att ställa sånna frågor är typ i klass med tjejer som inte vill träna styrka för att de är rädda för att få stora muskler. Ja, det kan man ju börja oroa sig för om man väl har kommit dit, men allvarligt, inte innan man ens har börjat.

Sen har jag funderat en stund på hur jag ska utföra vår utmaning, 16 tons workout, läs mer längre ned. Svårt alltså att komma upp i några stora massor när man kör det mesta med 16 kilos kettlebell. Men jag kan avslöja att det blir en hel del swings och måånga set. Utmaningen blir nog, förrutom den uppenbara, att hålla mjölksyran på så låg nivå som möjligt. Inte för snabbt alltså, inte för mycket åt gången och inte för tungt. Ja, det blir spännande, det återstår fortfarande att se ifall jag fixar det. Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar