onsdag 12 augusti 2009

Skrot skrot skrot

Anna:

Oj oj, den här bloggen har verkligen fått slagsida åt styrkelyft på senaste. Lägger in en polebild från i våras som ett löfte om vad som komma skall och som en påminnelse om hur varierad jag vill att träning ska vara. Tung, lätt, statisk, explosiv, akrobatisk, teknisk, fantasifull, traditionsbunden, svinjobbig, askul och svettig. Jävligt svettig. Så, dont go anywhere, more pole-pics coming soon.


Och så till dagens träning: Ännu ett pass på Pro gym. Det är roligare för varje gång. Det här med att lyfta skrot är nästan helt nytt för mig men det känns samtidigt så naturligt. Och så här i början så händer det rätt mycket rätt snabbt. Man hittar tekniker, muskler och fattar något nytt varje gång. Mycket tacksamt. Och kul! Sa jag förresten att det är så himla kul?

Jon retar mig när jag vill köra ett extra set, eller som idag när jag blev helt kär i liggande hantelpressar som jag körde för första gången, han menar att jag kommer bli besatt av att lyfta, skita i allt, börja bygga, sluta yoga och enbart ägna mig åt isolationsövningar och massor med bicepscurls. Ha ha. Lite frestande är det, men sanningen är den att jag är galet sugen på att komma igång med yogan efter att ha legat jäkligt lågt den senaste månaden, även poledance-klasserna drar igång i nästa vecka och faktum är att det redan pirrar i magen när jag tänker på att snurra runt uppochner i små hotpants till 50 Cent. Lol.

Tillbaka till gymmet.
Idag blev det liggande Hantelpressar istället för bänkpress. Det var jag som ville öva lite stabilitet för bänkpressen. Och som sagt, mitt livs första liggande hantelpressar och jag älskade dem. Lite vingligt i början men jag kände mig härligt stark.

Militärpressar. Första gången där med. Eller rättare sagt jag kör ju pressar med 16kg kettlebells men det kändes rätt så annorlunda med skivstång. Skönt, stabilt liksom. Körde bara med stången idag (20 kg) och bara det var rätt tungt men längtar till tyngre!

Sen Marklyft. Kändes tungt och inga framsteg från förra veckan. Blev lite sur och otålig. Jon däremot såg asstark ut och smällde på 10 extra kilo (sammanlagt 100kg) på sista setet.

På väg därifrån tjatade jag på Jon (som på ngt vis liksom blivit stykrlyftsansvarig) att vi skulle köra lite Chins innan vi gick hem. Sagt och gjort. Det kändes toppen! Så bra. Trodde att det inte skulle finnas ngt kvar i kroppen men latsen var pigga och nu är det det nya avslutet, alla gympass avslutas några set chins.

Pro gym är världens bästa gym, Jag älskar att vara där, det är en oerhört speciell miljö, så många olika typer och så många original, alla under samma tak bland egenhändigt svetsade maskiner och 72 kilos hantlar. Bara den galna blandning av musik som Nicke (ägarn) spelade under tiden vi tränade idag säger något om vilket fantastiskt ställe Pro gym är. Britney's Womanizer, Depeche's Personal Jesus, Något från Metallicas senaste Death Magnetic och till sist, Baywatch Theme! Ni hajar vilket ställe.

3 kommentarer:

  1. Mera poledancingbilder tack. Jon, du måste göra din plikt här. Eller ska man behöva kånka hela utrustningen till sverige?

    SvaraRadera
  2. Mer poledancing alltså. Ska se vad jag kan göra. Det är nog inte omöjligt. Vilken utrustning är det du tänker på?
    Jon

    SvaraRadera
  3. Ok nu fattar jag....fotoutrustningen.

    SvaraRadera