tisdag 18 augusti 2009

Turtle Blues



Anna:
Lite stel efter, som min vän Nonno kallade det, gårdagens maratonlyft. Hade planerat ett yogapass på eftermiddagen och utan några riktigt bra ursäkter att slippa var det bara att masa sig dit. Trots träningsvärk. Första ordentliga klassen på över tre veckor. Dubbelstel alltså. Kändes himla tungt i början men när jag väl blivit varm kändes det riktigt bra. Med hjälp av några goda råd från läraren lyckades jag göra min bästa Kurmasana någonsin. (Ser faktiskt ungefär ut som på bilden ovan, kurmasana är hindi och betyder ehh, sköldpadda). Körde igenom hela första serien, känner mig som ny. Nysmord.

Livsfarligt dock det där med att gå hårt ut första passet på länge. Känns ofta bra i stunden men imorgon kommer jag vara trippelstel. For sure.

Apropå Sköldpadda, har ni lyssnat på Tortoise förresten?
Eller 'Turtle Blues' med Bonnie Tyler? Ha ha, hon har så galet snygga kläder på bilderna i klippet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar