lördag 1 augusti 2009

Lördagsmys

Jon:
Dags för en dust i gymmet igen.
Frivänding: Efter uppvärmining 5 set med 6 reps på 40 kg samt 6 avslutande reps på 42.5 kg.
Jag kör dom utan knäböj efter rycket.
Bänkpress: Planen var att göra 5 set med 3 reps på 70% av 1RM. I mitt fall innebär det 52.5 kg. Det kändes alldeles för lätt så jag började på 55 kr och gick upp till 60 direkt efteråt.
Knäböj: Här har vi inte kollat upp någon 1RM. Det känns som att tekniken är lite för dålig för att packa på vikter än så idag övade jag framförallt på den. Började med bara stången. Gick upp till 40 kg och gjorde till sist 5 set på 6*50 kg. Jag fokuserade på att etablera och hålla buktrycket genom hela rörelsen, att gå ned djupt och att inte vinkla in knäna. På det hela gick det riktigt bra. Jag kände mig betydligt mer flexibel i vristerna än jag hade förväntat mig. Det ska bli kul att försöka lägga på lite mer vikter om några veckor när allt verkligen sitter.
Till sist jonglerade jag lite med en 10 kg viktplatta för att jobba på greppet.

2 kommentarer:

  1. Hej Jon och Anna!
    Lycka till med er styrkelyft! Det är superkul när det väl går bra. Själv är jag i en svacka nu pga nattjobb och en hel del annat så funderar på att köra lite lugnare framöver och forma om målen. Kör hårt
    Mvh carro

    SvaraRadera
  2. Tack Carro!
    Svackor går alltid över.

    SvaraRadera