måndag 17 augusti 2009

Sixteen tons - äntligen över!






Jag klarade det. Jävlarimej det gick. Och det gick bra! Höll mig till upplägget och gjorde det hela betydligt snabbare än jag först räknat med. Upplägget var som följer (alla kettlebelldrills med 16 kiloskula):

10 omgångar av

3 dips (kroppsvikt 67 kilo)
40 swings
10/10 cleans
5/5 pressar
5/5 snatches
10 squats

=16.4 ton!

Tanken från början var att börja en ny omgång varje kvart. D.v.s. 2,5 timmars workout. Men när vi började kände jag, dels att jag nog kunde klara mig på mindre vila men framförallt att jag inte hade lust att köra så jäkla länge. Bestämde mig för att sikta på två timmar. Till sist stannade klockan på 1 timme 49 minuter. 16 ton på 109 minuter. Vilken grej!

Just innan vi skulle köra kände jag mig varken stark eller taggad och jag var mycket tveksam om det hela ens skulle gå vägen. Men här är vi nu, på andra sidan tunneln. Dock hade det aldrig gått utan min kära make som servat mig med vatten och handduk, tejpat vänstern när huden började lossna, peppat som fan och skött volymen på stereon. Utan musik hade det heller inte funkat. Här är hela låånga spellistan:

The Age of the Understatement-Last Shadow Puppets
Man in the Mirror- Micke Jackson
Koka-Kola Veins- The Tough Alliance
Lex-Ratatat
If U Seek Amy- Britney Spears
Don't Stop Me Now- Queen
Edge of a Broken Heart- Vixen
Break Ya Neck- Busta Rhymes
Rock the Night- Europe
My My My- Armand van Helden
Buffalo Stance- Neneh Cherry
Dude (Looks Like a Lady)- Aerosmith
Ti Sento-Verona
Downbound Train- Bruce Springsteen
Flashing Lights-Kanye West
Jailbreak- Thin Lizzy
Everywhere- Fleetwood Mac
Lose Yourself- Eminem
Disturbia- Rihanna
Once in a Lifetime- Talking Heads
Forgot About Dre- Dr. Dre

och till sist, the classics:

Gonna Fly Now (Rocky Theme)- Bill Conti
O Fortuna (fr Carmina Burana)- Carl Orff

2 kommentarer:

  1. Fan va bra ni är, det finns bra mycket lättare sätt att gör den här utmaningen på , men kettlbells=RESPEKT!

    SvaraRadera