söndag 2 augusti 2009

Sunday Warrior

Jon:
Anna är fortfarande lite sjuk så jag fick köra ensam idag igen. Vi har i alla fall konstaterat att det inte är svininfluensan.
Söndagar är från och med idag vikta åt the Dane of Pain Kenneth Jay och hans Viking Warrior Conditioning (om du är intresserad av att köpa boken klicka här och om du vill veta mer om vad det innebär så har du en hygglig introduktion här). Vi ha båda kört den en smula tidigare men nu är det dags att köra på allvar. Målet för mig är 80 set på 15 sek med 8 reps i varje set samt 15 sek vila och handbyte mellan varje set. Vi har en gymboss som håller takten och räkningen på seten.
Jag har grejat 40 set tidigare utan att fullständigt ta livet av mig. Det som dör först är som vanligt...händerna. Inte greppet men huden. 40 set brukar vara precis lagom för att slita bort valkarna och göra den närmaste veckans träning outhärdlig.
Idag kom jag inte ens så långt. Det var dock inte händerna som sa nej utan resten av kroppen. Missade ett set någonstans strax innan 25 och ett andra vid 33 eller 34. Då lade jag av.
Sen har jag funderat lite över när man faktiskt ska lägga av - dvs. när man inte klarar det. Att missa ett set, dvs. att inte klara 8 reps på 15 sek. händer ju rätt lätt även om man har mycket kvar att ge om man bara tappar takten lite. I dag slutade jag när jag missat två gånger men det känns så här i efterhand också som väl strängt. Min första tanke var att höja tröskeln till tre men just nu lutar jag mot att sätta två misslyckade set i rad som gränsen. Är tacksam för kommentarer och funderingar kring detta.
Ingen vidare lyckad träning idag alltså. Till råga på allt har jag fått blåsor i händerna igen. Dock inga spruckna.
Till det positiva hör att jag filmade de hela och kikade på tekniken i efterhand. Jag ser inte ut som en idiot! Så mycket kan ja säga. Vet inte om tekniken är perfekt men om jag jämför med andra som man ser på youtube osv. så ser det iallafall godkänt ut. Jag kommer inte att lägga ut någon film förrän jag klarar 80 set.
Det andra positiva är att jag satte ihop en 41 min låtlista på Spotify att köra till:
UFO: Doctor, doctor
Rainbow: Spotlight Kid
Uriah Heep: Easy Livin'
Black Sabbath: Die Young
Thin Lizzy: Jailbreak
Sabaton: Attero Dominatus
Slayer/Ice-T: Disorder
Anthrax: Got the Time
Pretty Maids: Future World
Neil Young: My, my, Hey, hey (out of the blue)

Den dag jag fortfarande kör och hör Neil Young gnälla fram "It's better to burn out than to fade away" så vet jag att jag är nära.

1 kommentar:

  1. Mitt tips är att du fortsätter köra tills du själv inte klarar mer eller är nöjd.
    Följ protokollet men varken Kenneth, Pavel eller någon annan ska bestämma hur du vill göra.
    Känsla man, känsla!

    Men ska det vara godkänt enligt reglerna så ska inget set missas men det finns ju inte bara en väg ditt!!!

    SvaraRadera