söndag 16 maj 2010

Train like an athlete...

...look like a tramp!

Uhuu, typiskt! Alla mina träningkläder hänger på tork i badrummet med vita saltfläckar och luktar ammoniak och jag börjar leta mig långt in i lådan med träningkläder och stöter på de mest obskyra plagg. Vissa med anor från 90-talets gympalektioner i Erikssdalsskolan.

Dessutom rör jag mig som en pensionär idag efter Fredriks tortyr igår. Jag vet inte om det var ovanligt hårt, eller om det var jag som var svag i köttet. Men det var så jobbigt att jag grät under typ halva passet. Det är sant! Jag ba piskade de där jävla brandslangarna och puttade det där satans däcket och svingade kulor och bulgarian bags och försökte att inte känna efter medan tårarna bara sprutade. Och jag tvingade Fredrik att hämta hinken och ställa den i närheten av mig - i fall att. Ha ha. Men det var inget som kom upp och tårarana sinade efter ett tag och jag kom levande ut på andra sidan. Om än dyblöt och darrig och - som sagt - med en jävulsk träningsvärk i rygg och armar. Train like an athlete, cry like a baby.

Om några timmar ska vi till Uppsala för att köra ett pass med vår internetkompis Martin Altemark från Crossfit Uppsala i hans trädgård. Första gången öga mot öga. Jag misstänker att han kommer plåga mig, tvinga mig att kräla i leran och få mig att ta tillbaka varenda spydig kommentar jag lagt om Crossfit på senaste.

Gud hjälpe mig.

Anna

4 kommentarer:

  1. Träningsslampor, är det inte det vi är allihop?
    Tränar tills vi gråter och gillar smärtan. Jag vet precis det där med att vara lite illamånde och inåtvänd innan ett pass! Ta det lugnt (?!) i Uppsla idag och stort Lycka Till i Danmark!!!

    Kul att du gillade surdegen. Bageriet heter fabrique.

    http://fabrique.se/

    /Elin

    SvaraRadera
  2. Så vi jobbar... Bra kämpat!

    SvaraRadera
  3. Jon: Ang Danmark, jag har hookat upp dig på Butchers Lab. Kan du maila mig så skickar jag uppgifter!

    SvaraRadera
  4. Hej Jon
    Kul att du blivit "tänd" på crossfit :-)

    Hoppas Anna också med tiden inser tjusningen :-)

    Hur gick det för er i Uppsala?

    Lycka till med certifieringen!

    Hls
    Michael Kruse från CFN
    http://endorfinerochgladaminer.blogspot.com/

    SvaraRadera