söndag 13 september 2009

Are you a wolf or are you a sheep? - I'm a sheep


Jon:
Det är ju det här med internet. Man kan få inspiration på olika sätt. Man kan hitta en film på någon som går från dead hang med muscle up upp till handstående på en arm. Det är ju inspirerande om än på ett ganska knäckande sätt. Man kan också bli inspirerad av folk som misslyckas, av deras ansträngningar och av att man inte är ensam med sin svaghet.
Själv vill man ju förstås tillhöra den första kategorin - tatuera "impossible is nothing" i pannan och bara köra! Men så är det inte. Nietzsche skrev en gång: "Are you a wolf, or are you a sheep?". Poängen är inte att det är bättre att vara det ena än det andra utan att man måste veta vad man är och förhålla sig till det. Man måste leva som den man är. Jag är uppenbarligen ett lamm.
Vi var och lekte med ringarna igår. Jag ville ta bilder för att se hur mina positioner ser ut. Vi började med tucked front lever (TFL) som jag föreställde mig att jag klarade hyggligt. Som ni ser talar bilderna sitt tydliga språk. I en TFL ska ryggen ligga parallellt med marken. Jag har med andra ord ganska långt kvar. Dessutom är jag typ en sekund ifrån att falla framåt på bilden.
Hursomhelst. Det är bara att bita i det sura äpplet och offentliggöra katastrofen. Om inte för annan skull än för att ge någon annan ett gott skratt, ett hopp om framtiden. Det är dessutom bättre att slå underifrån än att med nedslagen blick och foten skrapandes i gruset förklara att man faktiskt är ganska lång ifrån det där korset som alla trott att man klarat.

2 kommentarer:

  1. Klart ni ska upp med ringarna i taket! Har haft ringar i allt från betong till trä. It works.

    Kul blogg förresten!

    SvaraRadera
  2. You said it! Jag köper krokar idag.
    Jon

    SvaraRadera