onsdag 23 september 2009

No fit state, no fit shape

Anna:
Solen skiner milt på loftgångshusen i Fiskis, på skolgården bredvid spelar kidsen fotboll på 10-rasten och de sista varma sommarvindarna smeker trädkronorna som ännu inte skiftat till höstskrud. Men jag är sjuuuk! Så typiskt, en underbar dag för att vara ute och hoppa och leka. (Äsch, kan iofs inte hoppa så mycket heller, det verkar som att jag fått slemsäckinflammation i höften, aarrgh). Jon är hos Fredrik och kör Kettlebell. Men jag sitter här hemma i mörkret med halsont och tungt huvud och är så avundsjuk på Jon att jag kan spricka. Vill också swinga tills jag får blodsmak i munnen och be Fredrik om nåd.

Sitter alltså hemma och försöker koncentera mig. Skriver på en viktig grej som måste bli klart på fredag. Har dock ett väldigt kort fokusspann, så jag kör paus varje 20 minuter. Då kör jag en och en halv chins (så många jag klarar vill säga) och sen L-sit i ringarna med raka armar så länge jag klarar (just nu, typ 6 sekunder) därefter ett par, tre stycken legraises hängandes i chinsstången. Efter det är jag helt slut! Min stackars virusinvaderade kropp är alldeles darrig efter det där men jag måste ju få göra nåt liksom.


Det andra roliga jag har är att kolla på Reclaim the Gyms senaste filmklipp. Jag såg det igår och skrattade så jag grät. Ola springer nedför någon slags mountainbikebana, han är helt jävla galen. Kolla in det. Jag insisterar.

Och till sist, lyssna på 'No fit state' med Hot Chip och minns sensommaren 2006.

1 kommentar: