fredag 11 september 2009

Get your rings



Jon:
Första regeln gällande ringar: allt blir jobbigare i ringar.
Andra regeln gällande ringar: allt bli jobbigare i ringar.
I dag testade jag för första gången mina nya ringar utomhus. Jag har hittat ett fantastiskt ställe att hänga upp dom på. Lite avskilt och mycket vackert under en gångbro.
Jag hade inget förberett program idag utan ville mest testa hur det funkade att hänga upp dom och sen leka lite.
Man har väl något minne från gympan att man kunde "leka lite" i ringarna och det är klart att man kan, leka LITE. Jag antar att det beror på att ringarna är så instabila men man blir riktigt trött fort. Även om man t.ex skiljer mellan drag- och pressövningar så orkar man ganska snart inget mer då alla små muskler som får jobba för att stabilisera kroppen vad man än gör jobbar hårt hela tiden.
Till nästa gång ska jag lägga upp ett program utifrån Sommers bok samt börja skriva ned vad jag gör.
Ett litet aber är att jag har börjat känna av en antydan till överansträngning i mina armbågar. Det dök upp första gången efter jag kört chins med 15 kg extra och idag kändes det en smula efter passet. Det är verkligen ingen fara men jag måste nog hålla koll på det. Kanske ta det lungt med dragövningar den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar